Sunday, 10 July 2011

NOVEL #4; BILA LAMPU PADAM




SINOPSIS:

Ketika Suraya melangkah masuk ke dalam bilik air,dia tidak menyedari cermin yang tersangkut di dinding bilik terdapat imej seorang perempuan sedang baring di atas katil. Tubuhnya hitam legam. Pakaiannya juga koyak dan terdapat kesan hangus di sana-sini. Seluruh kulitnya mengelupas dan daging di badannya  hangus serta jatuh sedikit demi sedikit di atas cadar katil berwarna putih itu. Sungguh ngeri!


"Ramai orang cakap bangunan ini berpenunggu. Sebelum itu, bangunan ini adalah rumah tumpangan. Ramai yang datang bercuti di sini di kala musim cuti. Terlalu sesak." 


Dia mesti lari dari hantu perempuan itu. Tidak sekali-kali dia akan berkahwin dengan hantu. Mana ada manusia kahwin dengan hantu? Ismail menelan rengkungnya jauh ke dalam.


Perlahan-lahan dia bergerak lagi untuk melihat lebih jelas keadaan mayat Razlan. Hampir saja dia jatuh terkulai di tanah apabila melihat mayat teman serumahnya itu. Wajah Razlan nampak cengkung. Begitu juga dengan tubuhnya kurus. Seolah-olah segala isi dan organ yang ada di tubuhnya hilang. Perut Razlan juga kelihatan kempis sama sekali. Tulang dada dan tulang rusuk nampak menonjol dan menakutkan.





TAJUK: Bila Lampu Padam
OLEH: Zaifuzaman Ahmad
HARGA: RM15.00 (TERMASUK POSTAGE)

STATUS: SOLD TO SULAIHA






No comments: